06:04

Salvia czyli Szałwia. Dlaczego akurat ta roślina?

Skrót najważniejszych informacji o Szałwi (Salvia L.)

Rodzina jasnotowatych występuje na całym globie z wyjątkiem biegunów i liczy sobie ponad 7,1 tys. gatunków bylin, krzewów, pnączy, a nawet drzew. Występują dziko, a także jako rośliny ozdobne. Wiele gatunków stosuje się powszechnie z uwagi na ich olejki eteryczne.



Szałwia jako rodzaj  jest najliczniejszym gatunkiem z rodziny jasnotowatych, bo liczy sobie ponad 900 gatunków według niektórych ujęć taksonomicznych. Najbardziej znany jest zapewne gatunek Szałwia lekarska (Salvia officinalis) pochodząca z rejonu Morza Śródziemnego i uprawiana obecnie praktycznie wszędzie.

Łacińska nazwa Salvia pochodzi od salvus, co znaczy zdrowy, bezpieczny, żywy, nietknięty, ocalony. Nic dziwnego, jest bowiem już od starożytności stosowana w lecznictwie.


Tyle informacji o szałwii w ogromnym skrócie :) Co jeszcze chcę Wam powiedzieć?


Natura, nasze zielone lekarstwo

Jak już pisałam w zakładce "o mnie", stawiam na zieleń. Jest dla mnie najlepszą nauczycielką, uczy spokoju i konsekwencji. Pokazuje mi jak czerpać przyjemność ze słońca i roślin. I nie trzeba wcale posiadać wielkiego ogrodu, wystarczy choćby najmniejszy skrawek przestrzeni. Ma znaczny wpływ na redukcję stresu, poprawia nasze samopoczucie, dzięki niej jesteśmy zdrowsi. Dodatkowo zadbana przestrzeń jest po prostu estetyczna.



zieleń = jakość = przyjemność = zdrowie i dobre samopoczucie





I jak Natura mówi "sama o sobie", ona bez nas przeżyje, my bez niej niekoniecznie: 




PS. Znalazłam świetną książkę o ziołach i drugą baaardzo starą z przepisami, jakie stosowała moja Babcia - wkrótce się podzielę :) Koniecznie będzie coś z szałwią w roli głównej.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Popularne posty

Copyright © 2016 Salvia , Blogger